جهت استعلام از قیمت ها تماس بگیرید.

شنبه 06 مرداد 1403

ناحیه ی کاربری

توری کششی (Expanded Metal) چیست و چه کاربردی دارد؟

تصویر توری کششی

ممکن است که برای شما هم پیش امده باشد که از بین تنوع زیاد توری ها کدام را باید استفاده کنیم در عین حال کاربردی و هزینه کمتری برایمان داشته باشد مانند توری کششی.

توری کششی مش که به نام های توری لوزی، توری فلزی کششی، توری مش لوزی و توری مشبک کششی شناخته می شود از ورق های کششی اکسپندد تشکیل می شود که با یک الگوی منظم از دهانه هایی به شکل های مختلف ساخته شده اند.

توری کششی را از فلزات مرغوب مانند فولاد، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم میسازند در ادامه این مقاله با ویژگی های این توری بیشتر آشنا می شویم..

توری کششی چگونه تولید می شود؟

در فرآیند تولید توری لوزی کششی، ابعاد توری کششی با توجه به ضخامت انبساط و ورق فلز، تعیین می شود. برای تولید توری فلزی کششی، ورق های فلزی در دستگاه های منبسط کننده قرار می گیرند و طی فرآیندی پس از انبساط، کشیده شده و برش می‌خورند، تیغه های برش به صورت یکنواخت به عقب و جلو حرکت می کنند و ورق توسط دستگاه حرکت می کند که این عمل، موجب ایجاد اشکال مختلف با زاویه های متفاوت می شود.

اندازه چشمه های ایجاد شده در توری کششی بستگی به اندازه و شکل لبه های برش دستگاه دارد. یکی از معمول ترین اشکال چشمه در توری های مشبک فلزی، چشمه های الماسی شکل هستند که به دلیل شباهت به شکل لوزی به توری های مشبک لوزی یا توری مش لوزی نیز معروف هستند.

ساختار توری کششی

اغلب توری کششی  تا ارتفاع ۵۰ سانتی متر می باشد؛ یعنی ماکزیمم ارتفاع آن نیم متر می باشد.در اکثر مواقع در تولید توری لوزی از آلیاژ های ضد زنگ استفاده می کنند که با توجه به محل نصبشان از اکسید شدن این فنس ها جلوگیری می کند.

توری کششی چه ویژگی هایی دارد ؟

به توری کششی فنس لوزی نیز گفته می شود و نام دیگر آن توری لوزی یا اکسپندد متال (Expanded Metal) می‌باشد؛ رایج‌ترین شکل تولید توری یک مشبک لوزی است که به طور همزمان شکاف و کشش مواد را به یک حرکت انجام می‌دهد. درواقع اینگونه است که توری لوزی یک ورق از فلز است که برش داده شده و با یک الگوی منظم لوزی یا الماسی شکل به شکل تور طراحی می‌شود.

از خصوصیات توری کششی آن است که قابلیت شکل پذیری بالایی دارند و می‌توان از آنها در ساخت انواع سازه‌های فلزی استفاده کرد. از توری‌های لوزی به عنوان نرده و یا پشتیبان سازه های گچی یا مصالح ساختمانی استفاده می‌شود، این توری کششی به گونه‌ای طراحی شده است که هرگز به طور کامل قطع و وصل نمی شود؛ به همین دلیل بسیار مقاوم و دارای توانایی حمل بار سنگین می‌باشد.

با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که از توری فلزی لوزی بیشتر در کف‌پوش‌ها، کف پله‌ها، پل‌های عابر پیاده و تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این نوع توری‌ها می‌توان به استحکام بسیار بالا در مقایسه با سایر توری‌ها اشاره کرد. همچنین به خاطر وزن نهایی بسیار کمتری که نسبت به ابعاد مشابه در ورق فلزی داشته و نیز دارای ضایعات بسیار کمتری نسبت انواع توری‌های پانچ شده هستند، قیمت توری‌ لوزی از توجیه اقتصادی بسیار مناسب‌تری برخوردار می‌باشند.

از جمله دیگر خصوصیات توری کششی می‌توان به ضد لغزش و یخ زدگی، نظافت آسان و عبور مناسب جریان هوا آن اشاره کرد

کاربردهای توری کششی

کاربردهای توری فلزی کششی محدودیت ندارد و در حال به روز رسانی است به گونه ای که باتوجه به نوع کاربری و استفاده ای که دارد کاربردهای جدیدی از توری های کششی کشف شده است. این محصول که به توری لوزی کششی نیز شناخته می شود با چشمه های الماسی (لوزی شکل) استحکام بالا و وزن نسبتا کمتری نسبت به نمونه های مشابه دارد به همین دلیل قابل استفاده در کف و سقف کاذب، راهرو و راه پله ها، گرتینگ کف، پله برقی و پل می باشد.

انعطاف پذیری که توری لوزی کششی دارد موجب شده که یک محصول همه کاره باشد در ساخت انواع سازه های فلزی در ابعاد بزرگ مثل تابلو و بیلبورد های تبلیغاتی، صنعت ساختمان سازی، سازه های صنعتی، فنس و حفاظ های شهری، آسانسور و بالابر، پارتیشن و جدا کننده، حفاظ دستگاه و تجهیزات صنعتی، نمای ساختمان و در ابعاد کوچک شامل ساخت انواع مبلمان شهری، ایستگاه های تبلیغاتی، دکوراسیون داخلی، حفاظ پله، وسایل فلزی دکوراتیو و…

مزایای استفاده ازتوری کششی مش

1.قیمت مناسب و مقرون به صرفه
توری کششی مش نسبت به توری های فلزی مشابه همچون توری های بافته شده و پانچ شده قیمت نسبتا پایین تری دارد و علت آن مربوط به نوع فرآیند تولید است که در پروسه تولید، ضایعات کمتری تولید می کند و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

2.وزن سبک توری کششی
یکی دیگر از مزایای توری کششی فلزی وزن سبک آن است که در هر سازه یا مصارف ساختمانی که به کار رود وزن نهایی سازه نسبتا سبک خواهد بود و مشابه ورق های فلزی دیگر موجب ایجاد وزن سنگین در سازه نمی شود.

3.قابلیت آبکاری و رنگ آمیزی
همچنین توری کششی لوزی قابلیت آبکاری و رنگ آمیزی با ثبات بالا دارد که این محصول را به یک گزینه پر کاربرد در مصارف مختلف شهری، ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی، نما و… تبدیل کرده است.

4.متریال متنوع
توری کششی فلزی با توجه به استفاده و نوع عملکرد متریال های مختلفی می تواند داشته باشد، بدین ترتیب توری کششی مش محصول بسیار متنوعی از نظر متریال می باشد که قابلیت ساخته شدن با ورق آلومینیومی، ورق فولادی، ورق مسی، ورق فولادی سیاه و…را دارا می باشد.

5.ابعاد و اندازه های مختلف
توری های لوزی کششی تنوع بالایی در ابعاد، اندازه و شکل ظاهری دارند همچنین ضخامت این محصولات از ۱ تا ۸ میلیمتر متغیر بوده و عرض آنها تا ۲/۵ متر قابل افزایش است. عرض چشمه ها نیز از ۱۴ تا ۱۰۰ میلی متر قابل تغییر می باشد و طول چشمه ها از ۳۲ تا ۲۵۰ میلی متر قابل تغییر است. اندازه پایه چشمه نیز بین حداقل ۴ و حداکثر ۲۵ میلی متر تعریف شده است

قیمت توری لوزی

هم چنین لازم است تا نکات مربوط به قیمت گذاری توری لوزی را نیز با هم مرور کنیم و عوامل موثر بر این قیمت را مورد بررسی قرار دهیم. بسیاری از کاربران به دلیل ناآگاهی نسبت به نحوه قیمت گذاری محصولات این چنینی همیشه با این دغدغه روبرو هستند که ممکن است در فروشگاه های سنتی بتوانند با قیمت های کمتری این محصول را تهیه کنند.

به همین دلیل فروشگاه آهن امن توانسته است تمامی مشاوره ها به صورت تلفنی به شما ارائه دهد و با ارائه طیف گسترده ای از محصولات توری کششی فلزی، توری کششی لوزی و توری کششی مش با تنوع بالا و رنگ های مختلف در خدمت مشتریان عزیز است تا بتواند بهترین و با کیفیت ترین توری فلزی را تامین نماید.

کلمات کلیدی : توری کششی
مقالات مرتبط
توری کششی (Expanded Metal) چیست و چه کاربردی دارد؟
توری مرغی چیست و چه کاربردی دارد؟

توری مرغی، نوعی توری مشابه توری فرنگی و توری گابیون با نام انگلیسی Chicken wire netting یا...

توری کششی (Expanded Metal) چیست و چه کاربردی دارد؟
توری فرنگی مرغی چیست ؟

بدون شک یکی از پر کاربرد ترین حوزه ها برای استفاده از توری شش ضلعی، حصار کشی است. اغلب دور...

توری کششی (Expanded Metal) چیست و چه کاربردی دارد؟
عوامل موثر بر قیمت توری فرنگی

قیمت توری فرنگی در بازار بر اساس نوع و ضخامت مفتول، ارتفاع، طول و عرض آن، اندازه چشمه‌های...

توری کششی (Expanded Metal) چیست و چه کاربردی دارد؟
مزایا و مشخصات استفاده از توری حصاری یا فنس

توری حصاری که با نام هایی مانند فنس ، حصار یا chain wire fence. انواع توری حصاری به لحاظ ج...

دیدگاه ها

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

کلیه حقوق سایت آهن امن متعلق به شرکت رادمان جاده ابریشم میباشد.